هند پمپ آسانسور هیدرولیک

هند پمپ یا پمپ دستی آسانسور

فهرست مطالب

هند پمپ آسانسور هیدرولیک

علاوه بر پمپ هیدرولیک آسانسور یکی دیگر از وسایل بسیار مهم که در پاوریونیت آسانسور هیدرولیک تعبیه می شود هند پمپ یا پمپ دستی Hand pump  است. هند پمپ آسانسور هیدرولیک یک وسیله هیدرولیکی برای ایجاد جریان روغن محدود به صورت دستی در آسانسور است که از طریق آن حرکت جک فقط در جهت بالا رفتن یا افزایش فشار در سیستم تامین می شود. پمپ دستی دارای یک اهرم میله ای است که از طریق آن نیروی لازم برای جریان روغن در سیستم به صورت دستی تامین می شود. این وسیله دارای دو پورت اصلی شامل پورت مکش و پورت خروجی جریان است. باید برای بای پاس روغن یک پورت دیگر نیز در هند پمپ پیش بینی شود.

کاربرد هند پمپ آسانسور هیدرولیکی

به وسیله هند پمپ میتوان بدون عملکرد موتور و پمپ اصلی در پاوریونیت پیستون جک را به سمت بالا حرکت داد. البته این یک برداشت اشتباه است که از طریق هند پمپ میتوان هنگام قطع برق کابین را به طبقه بالا منتقل کرد. کاربرد اصلی هند پمپ آزاد کردن کابین بعد از عملکرد ادوات ایمنی مانند پاراشوت است. در شرایطی که پاراشوت قفل کرده باشد، ابتدا باید مشکل حل شود. سپس از طریق هند پمپ کابین را به اندازه کمی به سمت بالا هدایت کرد تا آزادسازی قفل ها صورت گیرد. همچنین از هند پمپ برای ایجاد فشار در سیستم به منظور تنظیمات برخی عملکردهای کنترل و ایمنی استفاده می شود.

 آیا هندپمپ در آسانسور هیدرولیک الزامی است؟

در آسانسورهای هیدرولیک با عملکرد غیرمستقیم وجود یک پمپ دستی الزامی است. این موضوع مربوط به ایمنی آسانسور هیدرولیک است. سیستم های غیرمستقیم با استفاده از فلکه و سیم بکسل عمل می کنند. برای پیشگیری از خطر سقوط کابین در شرایط قطع سیم بکسل نصب پاراشوت بر روی کارسلینگ الزامی است. مطابق استاندارد در این آسانسورها، پس از عمل کردن پاراشوت برای آزادسازی فک ها باید از پمپ دستی برای جابجایی کابین به بالا استفاده شود.

 فیلتر هند پمپ

وجود یک فیلتر مناسب و استاندارد در ابتدای خط مکش هند پمپ ضروری است. در صورت فقدان فیلتر مناسب براده ها یا ضایعات احتمالی داخل مخزن به راحتی به داخل سیستم  هیدرولیک و شیرهای کنترل وارد می شود. وجود این نوع موارد باعث خرابی و هزینه های بالای تعمیرات در سیستم و شیرهای کنترل می شود. و همچنین ایمنی آسانسور هیدرولیک را بیشتر میکند.

 انواع هند پمپ آسانسور

پمپ های دستی آسانسور هیدرولیک معمولا به دو شکل طراحی و تولید می شود. در نوع اول هند پمپ به شیر کنترل الحاق می شود. در این حالت پورت های هند پمپ باید به طور کامل با پورت های پیش بینی شده در شیر کنترل هماهنگ باشد. نوع دوم هند پمپ های مجزا است که روی مخزن هیدرولیک تعبیه می شوند و از طریق یک شلنگ به شیر کنترل متصل می شوند.

 هند پمپ بلین آلمان

شرکت بلین آلمان علاوه بر شیر بلین محصولات مورد توجه دیگری نیز دارد که یکی از آن محصولات شناخته شده هند پمپ است. این شرکت هند پمپ آسانسور هیدرولیک را در دو نوع توکار و جداگانه و در سایزهای گوناگون مناسب با انواع شیر کنترل تولید میکند. همچنن شما میتواند در لینک ارائه شده سایر محصولات این شرکت را مشاهده کنید. در اغلب پروژه های تتا لیفت که از سیستم کنترل بلین آلمان استفاده می شود، هند پمپ اصلی شرکت بلین به کار گرفته می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آسانسور

انواع آسانسور

همه چیز درباره آسانسور! بررسی انواع مکانیزم و سیستم محرکه ها، انواع کاربرد آسانسور، ساختار و قطعات، فروش، قیمت، نصب و راه اندازی، مفاهیم و استانداردهای آسانسورها ...

آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک

آشنایی با انواع آسانسورهای هیدرلیک، انواع مکانیزم ها، کاربردها، مشخصات و راهنمایی های لازم در خصوص خرید، نصب، راه اندازی و ...

مطالب مرتبط