روغن هیدرولیک آسانسور

روغن آسانسور هیدرولیک

فهرست مطالب

آسانسور هیدرولیک به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع آسانسور بر پایه روغن عمل می کند. روغن (سیال) مانند خون در مدار هیدرولیک جاری می شود و انتقال نیرو را انجام می دهد. عملکرد تمام تجهیزات هیدرولیک در سیستم از جمله پمپ، شیر کنترل و جک بدون روغن بی معناست. اگر روغن هیدرولیک فاقد کیفیت و ویژگی های مورد انتظار در سیستم باشد هیچ گاه نمی توان عملکرد مطلوبی از آسانسور هیدرولیک انتظار داشت. در برخی موارد مشکلات روغن باعث می شود که آسانسور حرکت نکند یا حرکتی بسیار ضعیف داشته باشد. بنابراین باید در انتخاب روغن هیدرولیک مناسب و همچنین نگهداری آن دقت بالایی مبدول داشت.

بهترین روغن هیدرولیک آسانسور

در حالت ایده آل، روغن هیدرولیک باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • ویسکوزیته پایدار با تغییر فشار و درجه حرارت
  • ویژگی های شیمیایی و فیزیکی پایدار
  • مقاومت در برابر آتش (در صورت نیاز به مقررات)
  • ویژگی های روانکاری خوب
  • توانایی جلوگیری از تشکیل زنگ
  • ضریب انبساط پایین
  • غیر سمی، آسان برای حمل و نقل و به راحتی در دسترس

 

ویسکوزیته و دمای روغن

بهترین سیال هیدرولیک برای کاربرد آسانسور سیال با تغییر نسبتا کم ویسکوزیته در هنگام تغییر دمای روغن است.

دما با ویسکوزیته روغن هیدرولیک رابطه معکوس دارد. این بدان معناست که ویسکوزیته روغن با افزایش دما کاهش می یابد. به عنوان مثال، روغن فوق مطابق با ISO 22 دارای ویسکوزیته 22 میلی متر مربع در ثانیه (cSt) در 40 درجه سانتی گراد. با این حال، همان روغن دارای ویسکوزیته سینماتیکی 7 cSt در 80 درجه سانتیگراد خواهد بود.

هنگام انتخاب درجه ویسکوزیته برای یک سیستم آسانسور خاص، ویسکوزیته در حداقل دمای محیط، حداکثر دمای عملیاتی مورد انتظار و محدوده ویسکوزیته مجاز و بهینه برای پمپ، موتور و شیر کنترل باید در نظر گرفته شود. اگر آسانسور هیدرولیک در دمای محیط گرم و در ترافیک سنگین است، ترجیحاً قبل از استفاده با روغنی با شاخص ویسکوزیته بالاتر (VI) بررسی شود.

 

شاخص VI روغن

عدد VI یک شاخص برای بیان رفتار ویسکوزیته روغن در تغییرات دما است. هر چه عدد VI بزرگتر باشد، تغییر ویسکوزیته نسبت به تغییر دما کمتر است یا برعکس. روغن هایی با VI 80 یا بیشتر دارای ارزش VI بالایی هستند. روغن هایی با VI بین 80 تا 40 دارای ارزش متوسط ​​و روغن های زیر 40 ارزش پایینی دارند.

برای آشنایی بیشتر با پاوریونیت آسانسور هیدرولیک مطلب مربوطه را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آسانسور

انواع آسانسور

همه چیز درباره آسانسور! بررسی انواع مکانیزم و سیستم محرکه ها، انواع کاربرد آسانسور، ساختار و قطعات، فروش، قیمت، نصب و راه اندازی، مفاهیم و استانداردهای آسانسورها ...

آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک

آشنایی با انواع آسانسورهای هیدرلیک، انواع مکانیزم ها، کاربردها، مشخصات و راهنمایی های لازم در خصوص خرید، نصب، راه اندازی و ...

مطالب مرتبط