آسانسور هیدرولیک جک در کنار مستقیم 1:1

آسانسور هیدرولیک جک در کنار مستقیم

فهرست مطالب

مدل آسانسور هیدرولیک جک در کنار مستقیم یکی از انواع آسانسور هیدرولیک است که در آن جک هیدرولیک در کنار یا پشت کابین آسانسور مستقر شده و بصورت مستقیم به فریم کابین متصل می شود. در این روش نسبت حرکت و سرعت جک به کابین 1 به 1 است و بیشترین کاربرد را در آسانسورهای خانگی، آسانسورهای صنعتی و بالابرهایی با ارتفاع جابجایی کم بین 2 تا 3 توقف دارد.

کاربرد ها آسانسور هیدرولیک جک در کنار مستقیم

مدل نصب آسانسور هیدرولیک جک در کنار مستقیم 1:1 اگر چه مدل چندان متداولی نیست ولی یکی از بهترین گزینه‌ها برای آسانسورهای هیدرولیک با ارتفاع جابجایی کم است. یکی از کاربردهای مناسب این روش آسانسورهای خانگی یا همان هوم لیفت ها برای 2 تا 3 توقف است. همچنین برای انواعی از بالابرهای ویلچربر، برانکاردبر و خودروبر با ارتفاع محدود می توان از این روش استفاده کرد. این مدل نصب سیست هیدرولیک در بسیاری از آسانسورهای باربر صنعتی نیز کاربرد دارد.

آسانسور هیدرولیک بدون حفره

این مدل را می‌توان یکی از انواع آسانسورهای هیدرولیک بدون نیاز به حفره جک دانست. البته در برخی از موارد با توجه به شرایط چاه آسانسور و ارتفاع کل یک حفره مخصوص به ارتفاعی کمتر نسبت به حفره جک زیر در زیر جک آسانسور ایجاد می‌شود.

روش اجرا

در آسانسورهای هیدرولیک با جک در کنار مستقیم که اصطلاحاً به آن مدل جک بغل مستقیم 1:1 نیز گفته می‌شود، یک جک هیدرولیک در کنار یا پشت آسانسور جانمایی می‌شود. اتصال این جک به کابین (کارسلینگ) آسانسور به صورت مستقیم است. بنابراین نسبت سرعت و حرکت جک به کابین 1:1 می‌باشد.

مزایای مدل جک کنار مستقیم

مهمترین فرمت این مدل نصب آسانسور سادگی آن می‌باشد. در روش جک کنار مستقیم در مقایسه با مدل غیرمستقیم، فلکه و سیم بکسل‌ها حذف شده و به تبع آن نیازی به پاراشوت وجود ندارد.

از سوی دیگر در مقایسه با سیستم جک زیر مستقیم، در این روش نیازی به ایجاد حفره جک و فرایند ایزولاسیون آن نیست. این موارد باعث می‌شود تا سیستم به طور کلی در فرایند نصب، راه‌اندازی، سرویس و نگهداری بسیار ساده و کم‌هزینه باشد.

محدودیت‌های جک در کنار مستقیم

مهمترین مشکل در طراحی و نصب آسانسورهای هیدرولیک جک در کنار مستقیم 1:1 طول بلند جک است. در این مدل کورس جابجایی برابر با طول مسیر آسانسور است و از این رو طول جک در حالت بازشده بیش از دو برابر ارتفاع جابجایی آسانسور است.

به این دلیل معمولا در آسانسورهای هیدرولیک مرتفع استفاده از این روش منتفی است. البته راهکار پیش رو در این موارد استفاده از جک‌های تلسکوپی است که بسیار گران قیمت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آسانسور

انواع آسانسور

همه چیز درباره آسانسور! بررسی انواع مکانیزم و سیستم محرکه ها، انواع کاربرد آسانسور، ساختار و قطعات، فروش، قیمت، نصب و راه اندازی، مفاهیم و استانداردهای آسانسورها ...

آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک

آشنایی با انواع آسانسورهای هیدرلیک، انواع مکانیزم ها، کاربردها، مشخصات و راهنمایی های لازم در خصوص خرید، نصب، راه اندازی و ...

مطالب مرتبط