آسانسور باربر صنعتی

آسانسورهای باربر صنعتی در اغلب کارخانه ها، انبارها، پتروشیمی ها، و بطور کلی مراکز و سایت های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. کاربرد این نوع آسانسورها، جابجایی بارهای سنگین بین طبقات است. در طراحی و اجرای آسانسورهای صنعتی، ابعاد و شکل و جنس کابین و درب ها کاملا در انطباق با شرایط بهره برداری صورت می گیرد.

فهرست مطالب

در بیشتر کارخانه ها، کارگاه ها و سایت های صنعتی، برای جابجایی بارهای سبک و سنگین بین طبقات، سکوی بارانداز یا سطوح در ارتفاع های متفاوت، بکارگیری آسانسورهای صنعتی ضروری است. در اینجا به مشخصات، ویژگی های کلید، انواع، کاربردها و سیستم های محرکه انواع آسانسور صنعتی محصول شرکت تتا لیفت بطور کامل پرداخته شده است.

آسانسورهای صنعتی از سویی می بایست بر مبنای ضوابط و اصول ایمنی آسانسورها طراحی شوند و از سوی دیگر باید بتوانند نیازمندی های بخش بهره برداری را تامین نمایند. در طراحی و ساخت این نوع آسانسورها از روش ها و به تبع تجهیزات و قطعات متفاوت و مخصوصی استفاده می شود. این نوع دستگاه ها باید از استحکام لازم در تناسب با ظرفیت بار و همچنین قابلیت اطمینان بالا برخوردار باشند. شرکت تتالیفت بطور گسترده و متمرکز در زمینه طراحی، ساخت، مونتاژ و نصب انواع آسانسورهای صنعتی فعالیت می نماید. بیش از 37 سال سابقه فعالیت در این زمینه بصوررت تخصصی و تلاش مستمر در بکارگیری تکنولوژی ها و راهکارهای بروز در این صنعت، منجر به جلب رضایت و  اعتماد اغلب صنایع کشور شده است.

ویژگی های آسانسور باربر صنعتی تتالیفت

  • ظرفیت بار بین 500 تا 20.000 کیلوگرم و بالاتر …
  • ارتفاع جابجایی بین 2 تا 80 متر و بالاتر …
  • سیستم محرکه هیدرولیک / کششی متناسب با شرایط پروژه
  • سرعت حرکت بین 0.08 تا 1 متر بر ثانیه
  • بکارگیری ریل های فولادی مخصوص بارهای سنگین متناسب با نیروهای وارده
  • طراحی و اجرای کابین ها و درب های صنعتی مخصوص آسانسورهای صنعتی
  • تعبیه کلیه تجهیزات ایمنی و سیستم های کنترلی استاندارد آسانسور

آسانسور صنعتی چیست؟

آسانسور صنعتی یکی از انواع آسانسور است که برای جابجایی بار و تجهیزات بین طبقات  یا سطوح در کارخانه ها و سایت های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از سایت های صنعتی برای جابجایی بار بین طبقات می بایست از آسانسورها یا بالابرهای مخصوص حمل بار استفاده کرد. چنانچه دستگاه حمل بار از اصول و قواعد طراحی آسانسورها پیروی کرده و برای استفاده کاربران (مسافر) در کنار بار ایمنی لازم را فراهم نماید، به آن آسانسور صنعتی حمل بار یا آسانسور کارخانه گفته می شود. اگرچه در بسیاری از موارد دستگاه های بالابر که دارای کابین، درب و تجهیزات ایمنی لازم نیز می باشند متداولا با عنوان آسانسور صنعتی شناخته می شوند.

مشخصات آسانسور صنعتی

مشخصات آسانسورهای صنعتی معمولا با ظرفیت حمل بار بین 500 کیلوگرم تا 10 تن و در برخی موارد ظرفیت های 20 تن و بالاتر با ارتفاع جابجایی بین 2 متر تا 50 متر یا بالاتر طراحی و اجرا می شوند. مشخصات کابین، سازه، ریل ها و متعلقات آسانسورهای صنعتی در مقایسه با آسانسورهای تجاری متفاوت است و بر استحکام و مقاوت در برابر نیروها و گشتاورهای وارد بر آسانسور متمرکز است. سیستم محرکه آسانسورهای صنعتی عموما با مکانیزم هیدرولیک، کششی وزنه تعادلی، کششی وینچ و سیستم دنده شانه ای اجرا می شود. در ادامه به تشریح کلیه این موارد پرداخته می شود.

آسانسور ترولی بر صنعتی

کاربردهای آسانسور صنعتی یا کارخانه

آسانسورهای صنعتی بمنظور جابجایی بار بین طبقات ساختمان های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع آسانسورها در بسیاری از انواع کارخانجات و مجتمع های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر فهرستی از مهمترین کاربردهای این نوع از آسانسور ارائه شده است.

  • صنایع دارویی و لوازم بهداشتی
  • صنایع خودروسازی، مونتاژ و قطعه سازی وابسته
  • صنایع تولید و بسته بندی مواد غذایی
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و پالایشگاه ها
  • صنایع نظامی و دفاعی
  • کارخانجات و انبارها
  • فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها
  • انبارهای صنایع گوناگون

آسانسور صنعتی باری

ویژگی های مهم آسانسور کارخانه

آسانسور کارخانه معمولا در بخشی از خط تولید یا مونتاژ نقش جابجایی بار بین دو یا چند طبقه را بر عهده دارند. برای انتقال بار این دستگاه ها باید از قدرت کافی، استحکام لازم و همچنین قابلیت اطمینان بالا برخوردار باشند. در ادامه به شرح این موارد پرداخته می شود.

قدرت آسانسور صنعتی

آسانسورهای صنعتی لازم نیست لوکس، بسیار زیبا و شکیل باشند. البته لازم است تا کاملا با آرشیتکت صنعتی محبط هارمونی داشته باشند. ولی نکته مهم در آسانسور کارخانه قدرت است. باید از تجهیزات نیروی محرکه ای استفاده شود تا بتوانند قدرت لازم برای جابجایی بارهای سنگین (در چهارچوب ظرفیت دستگاه) را تامین نمایند. معمولا در سیستم های محرکه از موتورگیربکس ها بسیار قوی یا از جک ها و پاوریونیت های نیرومند استفاده می شود. در ارتباط با سیستم های محرکه صنعتی در این بخش بیشتر توضیج داده خواهد شد.

استحکام در اسانسورهای باربر کارخانه

تنها قدرت لازم برای بالابری محموله های بار در اسانسورهای صنعتی در کارخانه ها کافی نیست. استحکام سازه اسانسور مساله بسیار مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد. بر آسانسورهای صنعتی با کیفیت بالا، یک سازه مستحکم تمام اجزا را به خوبی در خود نگهداری می کند. همچنین کابین، ریل ها، کفشک ها و درب ها باید بتوانند استحکام لازم در محیط های خشن صنعتی و مقاومت کافی در برابر نیروهای ناشی از ضربات و تکانه های بارگیری توسط لیفتراک ها و … را دارا باشند.

ایمنی آسانسورهای صنعتی

ایمنی از مهمترین مولفه های طراحی، اجرا و بهره برداری از آسانسورهای صنعتی است. دستگاه آسانسور باید شرایط کاملا ایمن برای کاربران و بخش بهره برداری را مهیا نماید. بدین منظور لازم است کلیه ادوات ایمنی لازم از قبیل پاراشوت، راپچر ولو، سوییچ های ایمنی و … تعبیه شوند. همچنین کلیه اجزای آسانسور و ساختار آن می بایست بر اساس اصول و استانداردهای ایمنی آسانسورها تهیه و نصب شوند. موضوع ایمنی فقط مربوط به ساختار و قطعات ایمنی نیست. لازم است در مراحل اجرا، نصب و راه اندازی آسانسورهای صنعتی کلیه مسائل مرتبط با ایمنی با اولویت بالا مورد توجه قرار گرفته و همچنین شرایط ایمن برای کارهای سرویس و نگهداری و تعمیرات پیش بینی و تمهیدات لازم در نظر گرفته شوند.

قابلیت اطمینان آسانسورهای صنعتی کارخانه

مساله قابلیت اطمینان به نرخ توقف های ناشی از خرابی سیستم اشاره دارد. بدیهی است که در هر نوع آسانسوری قابلیت اطمینان موضوعی قابل توجه است. ولی در سیستم های صنعتی توقف جریان مواد به دلیل خرابی اسانسور می تواند بسیار پر هزینه باشد. بنابراین مساله قابلیت اطمینان در اسانسورهای کارخانه اهمیت دوچندان دارد.

آسانسور باربر صنعتی

مشخصات فنی آسانسور صنعتی

در تعیین مشخصات فنی آسانسورهای صنعتی باید موارد بشرح زیر بطور دقیق مشخص شوند. برخی از این موارد در ارتباط با شرایط بهره برداری و برخی کاملا با توجه به دانش و تخصص مهندسین طراحی آسانسورهای صنعتی طراحی می شوند.

ظرفیت مفید

منظور از ظرفیت مفید، حداکثر وزن باری است که آسانسور مجاز به حمل آن می باشد. ظرفیت آسانسورهای صنعتی با توجه به نیازهای بهره بردار تعیین می شود. بعنوان مثال در خطوط تولید کارخانه ها باری که بصورت متداول روی پالت های مشخصی باید جابجا شوند در نظر گرفته شده و با در نظر گرفتن بیشترین وزن بارهای معمول ظرفیت آسانسور تعیین می شود. بهتر است این عدد نزدیک به واقعیت باشد و ظرفیت بیش از آنچه در اغلب مواقع مورد نیاز است مطالبه نشود. این امر به دو دلیل است. اول اینکه در طراحی تجهیزات، ضرایب اطمینان بالایی برای موتور  و سایر قطعات نسبت به ظرفیت نامی در نظر گرفته خواهد شد. دوم اینکه تعیین ظرفیت بسیار بالاتر از حد نیازهای معمول باعث می شود تا هزینه های استهلاک، سرویس و نگهداری، مصرف انرژی و البته هزینه اولیه تامین و نصب مضاعفی به خریدار تحمیل شود.

طول مسیر و تعداد توقف آسانسور

طول مسیر آسانسور از جمله مهمترین پارامترهای تعیین کننده و اولیه است. ارتفاع جابجایی یا همان طول مسیر برابر است با فاصله عمودی آزاد بین تراز کف اولین ایستگاه تا تراز کف آخرین ایستگاه. باید توجه کرد که ارتفاع طبقه آخر در طول مسیر محاسبه نمی شود. طول مسیر در براورد قیمت و همچنین تعیین نوع سیستم محرکه بسیار مهم است.

هر آسانسور حداقل دو توقف یا ایستگاه دارد. چنانچه آسانسوری به یک ساختمان دو طبقه دارای یک تراز همکف، طبقه اول و دوم  سرویس دهد، تعداد ایستگاه ها سه توقف خواهد بود. به عبارتی در سه ایستگاه آسانسور توقف کرده و در هر ایستگاه یک درب مجزا تعبیه می شود.

سرعت آسانسور

سرعت آسانسورهای صنعتی بطور معمول بین 0.08 تا 0.32 متر بر ثانیه در نظر گرفته می شود. البته محاسبه سرعت به مشخصات فنی مانند طول مسیر، سیستم محرکه، کابین، درب ها و سیستم های ایمنی و شرایط بهره برداری مانند ترافیک کاری، روش بارگذاری و تخلیه و … بستگی دارد. با توجه به ملاحظات ایمنی و امکان واکنش سریع، گرایش مهندسین بیشتر به سرعت های پایین در آسانسورهای صنعتی می باشد. همچنین سرعت های پایین با توجه به ظرفیت نسبتا بالای آسانسورهای کاربرد صنعتی، باعث کاهش توان مورد نیاز موتور و در مجموع کاهش مصرف انرژی و هزینه های بهره برداری و تعمیرات می شود.

نحوه و جهت بارگیری

یکی از مهمترین پارامترها در طراحی آسانسورهای صنعتی نحوه بارگیری و تخلیه بار است. در شرایط معمول بار روی پالت از طریق جک پالت یا لیفتراک داخل کابین بارگذاری یا تخلیه می شوند. در این شرایط با توجه به وزن بار باید نیروهایی که تحت تاثیر ضربه ناشی از گذاشتن بار در جهت های گوناگون به کابین و سازه آسانسور اعمال می شود مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. در شرایط دیگر ممکن است آسانسور طوری طراحی شده باشد که لیفتراک یا سایر وسایل جابجایی بار همراه با پالت بار وارد کابین آسانسور شوند. رد این شرایط آنالیز نیروها پیچیده تر است و باید بطور دقیقی مورد بررسی قرار گیرند.

ابعاد آسانسور صنعتی

ابعاد کابین و فضای لازم برای آسانسورهای صنعتی کاملا به نیازهای بهره برداری و اصول طراحی آسانسور باز می گردد. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مطلب کاملی تحت عنوان ابعاد آسانسور در تتالیفت مراجعه کنید. عرض، عمق و ارتفاع کابین آسانسورهای کارخانه در تناسب با ظرفیت بار و ابعاد پالت های مورد استفاده تعیین می شود. ارتفاع کابین معمولا در دو اندازه 200 سانتیمتر و 250 سانتیمتر اجرا می شود. ابعاد چاه آسانسور به تناسب ظرفیت بار، سیستم محرکه و درب ها مشخص خواهد شد. عرض درب های آسانسور معمولا کوچکتر از عرض مفید کابین است. بطور کلی قواعد و استانداردهای ابعاد آسانسور صنعتی تا حدودی نسبت به آسانسورهای مسافری متفاوت است.

ترافیک کاری

ترافیک کاری یگ پارامتر تاثیرگذار و مهم در طراحی آسانسورهای کارخانه و کاربرد صنعتی می باشد. بررسی صحیح ترافیک اسانسور و زمان های پیک، مشخض کننده تعداد آسانسور، ظرفیت آسانسورها و سرعت آسانسورها می باشد. بطور کلی در سایت های صنعتی در صوررت وجود ترافیک بالا پیشنهاد می شود از دو یا چند آسانسور موازی بهره برداری شود. این امر باعث افزایش قابلیت اطمینان و سرعت خواهد شد.

کابین آسانسور صنعتی

ساختار و اجزای آسانسورهای صنعتی

اگرچه می توان گفت تا حدود زیادی ساختار و اجزای آسانسورهای صنعتی مشابه آسانسورهای معمولی است ولی تقریبا بیشتر اجزا و قطعات متفاوت هستند. برای مثال کابین آسانسورهای صنعتی کاملا متفاوت است. همچنین ساختار و اجزا تا حدودی به نوع مکانیزم آسانسور بستگی دارد. برای مثال در آسانسورهای هیدرولیک صنعتی از تجهیزاتی مانند جک و پاوریونیت استفاده می شود، در حالیکه در آسانسورهای کششی صنعتی وزنه های تعادل بخش مهمی از ساختار آسانسور را تشکیل می دهند.

کابین آسانسورهای صنعتی

کابین آسانسورهای صنعتی کاملا با آسانسورهای مسافری متفاوت است. در آسانسورهای صنعتی باید به مواردی از جمله قدرت، استحکام و سهولت بارگیری توجه شود. ساختار کابین آسانسور صنعتی از کفی، دیواره ها و سقف تشکیل شده است. کف کابین های صنعتی تتالیفت دارای یک شبکه بندی مستحکم و یک رویه از جنس وزق آجدار برای جلوگیری از لغزش و سر خوردن بار می باشد. دیواره های اطراف معمولا بصورت پانل های فلزی از حنس ورق آهن گالوانیزه یا ورق های آن با پوشش رنگ الکترواستاتیک است. این دیواره ها از طریق خم کاری بصورت پانل های محکم شکل گرفته و  با اتصالات پیچ و مهره ای به یکدیگر بسته می شوند.

سپر ضربه گیر کابین صنعتی

جداره های داخلی کابین های صنعتی معمولا در معرض آسیب های ناشی از برخورد بار یا فورک های پالت تراک یا جک پالت ها و یا چهارچرخ و ترولی های حمل بار می باشند. در طراحی و اجرای کابین های صنعتی تتالیفت از سپرهای ضربه گیر مخصوصی برای جلوگیری از صدمات دیوارهای کابین استفاده می شود.

یوک یا کارسلینگ

یوک کابین استراگچر نگهدارنده کابین آسانسور است. در آسانسورهای صنعتی تتالیفت از یوک های مخصوصی که قابلیت تحمل بارهای سنگین را داشته باشند استفاده می شود. یوک کابین صنعتی باید قابلیت تنظیمات و رگلاژ مناسبی داشته باشد. در آسانسورهای هیدرولیک جک در کنار از کارسلینگ برای حمل کابین استفاده می شود. کارسلینگ های صنعتی در مقایسه با کارسلینگ های آسانسورهای معمولی بسیار متفاوت هستند. در ساخت کارسلینگ های صنعتی از ورق های ضخیم تر یا پروفیل های فولادی محکم استفاده می شود.

همچنین ابعاد کارسلینگ های صنعتی با کارسلینگ های مسافری متفاوت است. در سیستم های جک دوبل از کارسلینگ های مخصوصی استفاده می شود که با چهار ریل و دو جک هیدرولیک هماهنگی می شوند.

کلرسلینگ آسانسور صنعتی جک دوبل هیدرولیک

 

نوع درب در اسانسورهای صنعتی

درب آسانسورهای صنعتی بطور معمول عرض بزرگتری دارند. عرض بازشوی درب باید بنحوی باشد که بارگیری یا بارگذاری توسط ماشین هایی مانند لیفتراک، استاکر، جک پالت، چهارچرخ ها و … با سهولت صورت گیرد. همچنین نوع درب ها باید بنحوی باشند تا مقاومت کافی در برابر ضربه های احتمالی این تجهیزات یا بارهای سنگین را داشته و به زودی تغییر شکل ندهند. درب های سنگین معمولا دارای لولاهای قوی و بدنه آهنی هستند. این درب ها می توانند بصورت لولایی، کشویی، آکاردئونی، گیوتینی و یا رول آپ باشند.

عموما ترجیح داده می شود تا در محیط های صنعتی از درب های دستی بجای درب های اتوماتیک استفاده شود. دلیل این امر ساده سازی مکانیزم ها در محبط های صنعتی و پرهیز از پیچیدگی سیستم و عملکرد ها است که یک واقعیت پذیرفته شده برای افزایش قابلیت اطمینان می باشد.

درب اسانسور صنعتی

سیستم محرکه آسانسورهای صنعتی

اصلی ترین و مهترین بخش هر آسانسور، تجهیزات نیرو محرکه آن است. تجهیزات نیرو محرکه آسانسور با توجه به مکانیزم عملکرد آن تعیین می شوند. در زیر لیستی از انواع سیستم های محرکه یا همان مکانیزم آسانسور با شرح مختصری از هر کدام ارائه شده است. برای آشنایی بیشتر با انواع مکانیزم آسانسور می توانید به مقاله انواع آسانسور مراجعه کنید.

آسانسور هیدرولیک صنعتی

بدون شک سیستم هیدرولیک راهکاری ایده آل برای آسانسورهایی با ارتفاع جابجایی کم و ظرفیت بالا می باشد. واضح است که این دو فاکتور اشاره شده در اغلب کارخانه ها و مراکز صنعتی مفروض است. بنابراین در این شرایط می توان آسانسورهای هیدرولیک را مناسب ترین و بهترین راه حل در محیط های صنعتی دانست. در آسانسورهای هیدرولیک جک (ها) و پاوریونیت اجزای اصلی نیرومحرکه را تشکیل می دهند. پاوریونیت خود متشکل از الکتروموتور، پمپ هیدرولیک و شیرهای کنترلی است. جک هیدرولیک از طریق جریان هیدرولیک (بواسطه موتور پمپ) به صورت کنترل شده (شیرهای کنترل) حرکت کرده و کابین را جابجا می کند. در مسیر برگشت (پایین آمدن) جریان روغن بدون عملکرد موتور و بصورت ثقلی ایجاد می شود.

چنانچه طول مسیر کم باشد از جک های مستقیم مرکزی (جک در زیر کابین) و جک های مستقیم جانبی (جک در کنار) بهره گرفته می شود. اگر طول مسیر زیاد باشد یا فضای چاه محدود باشد، سیستم های جک در کنار غیرمستقیم مورد استفاده قرار می گیرند. در ظرفیت های سنگین و ابعاد بزرگ اگر مدل جک در زیر امکان نپذیرد از جک های دوبل استفاده می شود.

اسانسور صنعتی هیدرولیک تتا لیفت

شرکت تتالیفت در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی انواع آسانسورهای صنعتی هیدرولیک بصورت تخصصی تمرکز داشته و با شرکت های مشهور و معتبر بین المللی در این زمینه همکاری و تبادل دارد. در این زمینه با شرکت آلگی در کشور آلمان به عنوان پیشگام در طراحی و ساخت سیستم های هیدرولیک آسانسورهای صنعتی ارتباط مستقیم داشته و سیستم های هیدرولیک بسیاری از پروژه های اجرا شده در صنایع گوناگون را از این شرکت تامین نموده است. همچنین در برخی از پروژه ها تجهیزات هیدرولیک مورد استفاده را از شرکت های معتبری مانند بلین آلمان، بوخر سوئیس، آلوایلر آلمان، ستیما، سیم، اس بی موتور و المو کشور ایتالیا تامین نموده است.

پاوریونیت الگی آلمان

 

آسانسور صنعتی جک در زیر مستقیم

پرکاربردترین نوع آسانسور صنعتی هیدرولیک مدل جک در زیر مستقیم است. این روش میتواند برای آسانسورهای صنعتی با ظرفیت بسیار بالا مورد استفاده قرار گیرد. ایمنی، قابلیت اطمینان و حذف وزنه های تعادل، سیم بکسل، فلکه و پاراشوت باعث می شوند تا این مدل آسانسور بهترین راهکار پیش رو در بسیاری از پروژه ها باشد. چنانچه طول مسیر بسیار آسانسور کم تا متوسط باشد و امکان حفر چاه در زیر آسانسور وجود داشته باشد، پیشنهاد اول تیم مهندسی تتالیفت این مدل است.

آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم

آسانسور صتعتی جک در زیر تلسکوپی

اگر مدل جک در زیر مورد نظر باشد ولی امکان حفر چاه بلندی به عنوان حفره جک در زیر وجود نداشته باشد برای کاهش ارتفاع حفره جک از مدل جک مرکزی تلسکوپی استفاده می شود.

آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم تلسکوپی

آسانسور صنعتی جک دوبل مستقیم

چنانچه ابعاد کابین و ظرفیت مفید آسانسور بزرگ باشد بکارگیری یک جک در کنار کابین امکان پذیر نیست. در این شرایط عموما یا از سیستم جک در زیر مستقیم استفاده می شود و یا آسانسور با دو جک در کنار طراحی می شود. بطور کلی به این روش سیستم جک دوبل گفته می شود. معمولا آسانسورهای صنعتی ظرفیت و ابعاد بزرگی دارند. اگر طول مسیر خیلی بلند نباشد بهره گیری از سیستم های جک دوبل مستقیم راهکار مناسبی است.

آسانسور هیدرولیک دو جک در کنار مستقیم دوبل

آسانسور صنعتی جک دوبل تلسکوپی

اگر طول مسیر زیاد باشد و امکان کنده کاری برای حفره جک در زیر آن وجود نداشته باشد و از سوی دیگر ارتفاع چاه آسانسور صنعتی پاسخگوی طول جک های مستقیم مرتفع نباشد، راهکار مورد استفاده آسانسورهای صنعتی با جک دوبل مستقیم بصورت تلسکوپی است.

آسانسور صنعتی جک دوبل غیرمستقیم

چنانچه بهره گیری از جک های تلسکوپی در آسانسورهای صنعتی دوبل مورد نظر نباشد برای حل مشکل ارتفاع چاه آسانسور می توان از سیستم دوبل 1:2 استفاده کرد. در این روش دو فلکه با سایز مناسب روی دو جک در دو طرف کابین تعبیه شده و حرکت جک نسبت به کابین با نسبت 1 به دو صورت می گیرد. در آسانسورهای باربر صنعتی با جک دوبل غیرمستقیم، تعبیه پاراشوت ایمنی برای جلوگیری از سقوط کابین در اثر گسیختگی سیم بکسل الزامی است.

آسانسور دو جک در کنار غیرمستقیم دوبل

آسانسورهای صنعتی جک در کنار مستقیم

 

آسانسور هیدرولیک جک در کنار مستقیم

آسانسور های صنعتی جک در کنار غیرمستقیم

 

آسانسور هیدرولیک جک در کنار غیرمستقیم

آسانسور صنعتی کششی

 

آسانسور کششی صنعتی با وزنه تعادل

 

آسانسور صنعتی کششی 2 به 1

 

آسانسور صنعتی وینچ

 

آسانسور صنعتی دنده شانه ای

 

آسانسورهای صنعتی خاص

برخی از آسانسورهای صنعتی کاربردها و مشخصات خاص و متفاوتی دارند. در ادبیات صنعتی این آسانسورها از جمله آسانسورهای ضدانفجار، آسانسورهای IP دار، آسانسورهای ضدغبار و … را آسانسورهای صنعتی خاص special industrial elevator می نامند. آسانسورهای صنعتی در سایت  های نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع نظامی و دفاعی، صنایع هسته ای و صنایع سنگین کاربرد فراوانی دارند. در ادامه به شرح مختصری از انواع آسانسورهای صنعتی خاص پرداخته می شود.

آسانسور صنعتی فوق سنگین

آسانسور صنعتی ضد انفجار

آسانسورهای ضدانفجار کاربرد وسیعی در صنایعی نفت و گاز و همچنین سایت های هسته ای و دفاعی دارند. این آسانسورها وظیفه حمل و جابجایی بار و مسافر در سایت های صنعتی که در محیط آلوده به ذرات قابل انفجار دارند را بر عهده دارند. محیط های انفجاری به دو دسته اصلی شامل محیط هایی بآلوده به گازهای انفجاری و محیط هایی آلوده به غبارهای انفجاری  تقسیم بندی می شوند. آسانسورهای ضد انفجار در تناسب با کلاسه بندی محیطی که در آن قرار می گیرند طراحی و تامین می شوند. قطعات و تجهیزات مورد استفاده در آسانسورهای صنعتی ضد انفجار باید دارای گواهینامه های معتبر بین المللی باشند که تضمین کننده ایمنی آنها جهت عملکرد در محیط های انفجاری است.

آسانسور صنعتی EX proof ضد انفجار

آسانسور صنعتی ضد غبار

آسانسور صنعتی IP بالا

آسانسورهای صنعتی اتاق تمیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آسانسور

انواع آسانسور

همه چیز درباره آسانسور! بررسی انواع مکانیزم و سیستم محرکه ها، انواع کاربرد آسانسور، ساختار و قطعات، فروش، قیمت، نصب و راه اندازی، مفاهیم و استانداردهای آسانسورها ...

آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک

آشنایی با انواع آسانسورهای هیدرلیک، انواع مکانیزم ها، کاربردها، مشخصات و راهنمایی های لازم در خصوص خرید، نصب، راه اندازی و ...

مطالب مرتبط