آسانسور ضد غبار

آسانسور ضد گرد و غبار

فهرست مطالب

یکی از انواع آسانسورهای صنعتی، آسانسور ضد گرد و غبار DUST PROOF LIFT است. سیستم محرکه، تجهیزات و قطعات این نوع آسانسورهای صنعتی به نحوی طراحی و نصب می شوند که در برابر شرایط محیطی باا آلاینده های غباری شدید مقاوم بوده و دچار اختلال نشوند.

آسانسور ضد گرد و غبار

کاربردهای آسانسور ضد غبار

آسانسورهای ضد غبار در بسیاری از صنایع و مناطق از قبیل کارخانه های سیمان، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، کارخانه های آرد و برخی کارگاه های ساختمانی و معادن کاربرد دارند. بطور کلی بسیاری از آسانسورهای صنعتی که در فضاهای غبار آلود یا با تراکم گرد و خاک یا آلاینده های جامد نصب می شوند باید ویژگی های مخصوص آسانسورهای داست پروف را داشته باشند.

آسانسور ضد غبار و گرد

       گرد و غبار کارخانه سیمان

ویژگی های آسانسور داست پروف

اجزای مکانیکی، الکتریکی و سیستم محرکه در آسانسورهای ضد غبار، به صورتی طراحی، ساخته و نصب می شوند که در برابر غبارهای شدید محیط پیرامونی مقاومت داشته باشند. بدین منظور از ادوات و لوازمی با درجه محافظت IP بالا استفاده می شود.

سیستم محرکه آسانسور صنعتی ضد گرد و غبار

آسانسورهای ضد گرد و غبار، متناسب با نوع ویژگی ها و شرایط ساختمانی و بهره برداری می توانند با استفاده از انواع سیستم های محرکه طراحی و اجرا شوند.

آسانسور ضدغبار هیدرولیکی

یکی از بهترین سیستم های محرکه برای استفاده در انواع آسانسورهای صنعتی ضد گرد و غبار Dust proof مکانیزم هیدرولیک است. آسانسورهای هیدرولیک ضد غبار در ارتفاع های جابجایی کم تا متوسط گزینه های بسیار پر کاربردی هستند. بکارگیری سیستم های هیدرولیکی مزایای پرشماری در اختیاز طراحان در انواع سیستم های صنعتی ضد غبار، IP دار، ضد انفجار، کلین روم و … قرار می دهد. انعطاف پذیری در تعیین محل موتورخانه از جمله این موارد است.

                                                             آسانسور ضد گرد و غبار ساخت شرکت Safi

آسانسور ضد غبار صنعتی کششی

در آسانسورهای ضد غبار صنعتی برای جابجایی های با ارتفاع بالا از مکانیزم های کششی تعادلی استفاده می شود. این نوع سیستم محرکه باید به نحوی طراحی شود تا در مقابل گرد و غبار شدید مقاومت لازم را دارا باشد.

آسانسورهای دنده شانه ای ضد غبار

یکی دیگر از انواع مکانیزم های محرکه برای آسانسورهای ضد غبار که بیشتر در کارگاه های ساختمانی و معادن کاربرد دارد، سیستم دنده و شانه یا همان Rack and pinion می باشد. در این مکانیزم موتور دستگاه روی کابین (بخش متحرک) تعبیه شده و با گردش یک چرخدنده مخصوص روی شانه دنده کابین را بالا و پایین می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آسانسور

انواع آسانسور

همه چیز درباره آسانسور! بررسی انواع مکانیزم و سیستم محرکه ها، انواع کاربرد آسانسور، ساختار و قطعات، فروش، قیمت، نصب و راه اندازی، مفاهیم و استانداردهای آسانسورها ...

آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک

آشنایی با انواع آسانسورهای هیدرلیک، انواع مکانیزم ها، کاربردها، مشخصات و راهنمایی های لازم در خصوص خرید، نصب، راه اندازی و ...

مطالب مرتبط

طراحی آسانسور

طراحی آسانسور طراحی آسانسور یکی از مهم‌ترین مراحل در ساخت و ساز ساختمان‌های مدرن است. آسانسورها نه تنها به راحتی

بیشتر »

جنرال سرویس آسانسور

جنرال سرویس آسانسور جنرال سرویس آسانسور عملیات و اقداماتیست که در ابتدای سرویس و نگهداری آسانسور کارشناس متخصص جهت شناسایی،

بیشتر »

آسانسور سنگین

 آسانسور سنگین آسانسور سنگین یکی از اجزای کلیدی در ساختمان‌های بزرگ و صنعتی می باشد این نوع آسانسورها به دلیل

بیشتر »